ID4243807

一个好人
Give Me Some Love - James Blunt

莫西顾:

       James Blunt,曾经的士兵,却拿起了吉他,用他忧郁的嗓音唱起了情歌。James Blunt,让一切趋于柔软与简单,没有复杂的歌词,没有华丽的技巧,字里行间的情感却像是明明灭灭的火光,引得人眼眶发热。并不害怕因为感动哭泣,以为落泪是感伤,其实不过因为我们现在心情一样。


歌词:


Me and my guitar play my way
It makes them frown
The little pieces by the highway
Bring me down

我和我的吉他一路演奏

音乐让他们皱眉

高速公路上一块细小的碎片

将我击碎

Mine is not a heart of a stone
I am only skin and bone
Thoese little pieces are little pieces of my own

我并非心坚如铁

我不过是血肉之躯

那些细小的碎片

来自我破碎的自我

Why don't you give me some love
I've taken a shit load of drugs
I'm so tired of never fixing the pain
Valia said to me
I'll take you seriously
And we'll come back
As someone else
Who's better than yourself

为何你不给我一点爱

我已服了太多的药

我厌倦了那止不住的疼痛

安定片告诉我

我会真心对你

我们将焕然一新

成为更好的自己

Many faces at the doorway
All hang around
Watch me fight in the hallway
But make no sound
So standing all alone
And I'm only skin and bone
So many faces but they all look out for their own

许多面孔出现在门口,来来往往

看着我在路上挣扎

但都默不作声

我就那样孤零零地立着

而我只是血肉之躯

那么多的面孔

它们只为自己奔忙

Why don't you give me some love
I've taken a shit load of drugs
I'm so tired of never fixing the pain
Valia said to me
I'll take you seriously
And we'll come back as someone else
Who's better than yourself

为何你不给我一点爱

我已服了太多的药

我厌倦了那止不住的疼痛

安定片告诉我

我会真心对你

我们将焕然一新

成为更好的自己

Why don't you give me some love
I've taken shit load of drugs
I'm so tired of never fixing the pain
Valia said to me
I'll take you seriously
And we'll come back as someone else
Who's better than yourself today

为何你不给我一点爱

我已服了太多的药

我厌倦了那止不住的疼痛

安定片告诉我

我会真心对你

我们将焕然一新

成为更好的自己

And someday
Soon they'll drop the bomb
Let it all out
Someday! 
I know that someday
Soon we'll all be gone! 
So let it all out! 
Let it all out today!

总有一天

他们会丢下核弹,把一切释放

我知道早晚我们都将死去

就让一切释然吧

And give me some love
Yeah give me some love
Come give me some love, today...

给我一点爱

是的,请给我一点爱

给我一点爱,今天

评论

热度(889)