ID4243807

一个好人
For The Good Times - Kris Kristofferson

love memory:

很质感的嗓音......

美国乡村民谣音乐传奇人物Kris Kristofferson,60年代末期以词曲创作人身份进入歌坛,由Janis Joplin 唱红的Me And Bobby McGee便是Kris Kristofferson所写。


For the Good Times——Kris Kristofferson

Don't look so sad, I know it's over.别把悲伤写在脸上,我知道这一切会结束。
But life goes on, and this old world will keep on turning.生活还要继续,过去的世界终将改变。
Let's just be glad we had some time to spend together.共同度过岁月足够让我们快乐非常。
There's no need to watch the bridges that we're burning.无需再回望过去那正被我们焚毁的幸福桥梁。

Lay your head upon my pillow.把你的头轻靠我的枕边
Hold your warm and tender body close to mine.把你温暖柔弱的身躯紧靠我身体.
Hear the whisper of the raindrops,一起听窗外雨滴的轻轻细语
Blowin' soft against the window,,和着你温柔的喘息
And make believe you love me one more time这让我更渴望再一次得到你的爱
For the good times.为了那美好的时光

I'll get along; you'll find another,我将身陷寂寞,你的生命将迎来下一个经过。
And I'll be here if you should find you ever need me.如果你需要,我将马上出现在你身旁。
Don't say a word about tommorrow or forever,关于过去和未来我们无需多言。
There'll be time enough for sadness when you leave me.我只知道你走后的日子包围我的全是哀伤。

Lay your head upon my pillow.把你的头轻靠我的枕边
Hold your warm and tender body close to mine.把你温暖柔弱的身躯紧靠我身体.
Hear the whisper of the raindrops,一起听雨滴的轻轻细语
Blowin' soft against the window,和着你温柔的喘息
And make believe you love me one more time,这让我更渴望再一次得到你的爱
For the good times.为了那美好的时光


评论

热度(28)